Rozwój Internetu, związany z jego ekspansją, spowodował, iż bardzo często strony internetowe traktowane są przez internautów już nie jedynie jako źródło informacji czy wymiany poglądów, ale także jako element zwiększający funkcjonalności aplikacji komputerowych. Internetowy rynek usług obrał trzy główne kierunki rozwoju, aplikacje biznesowe, aplikacje rozrywkowe i aplikacje instytucjonalne. Oprogramowania B2b Dzięki internetowej dostępności, umożliwiają stałą kontrolę nad procesami firmowymi, z każdego miejsca na świecie. Przydają się one do obsługi firmy logistycznej, rachunkowości małych i mokro przedsiębiorstw, wsparcia handlowo-magazynowego, zarządzania czasem pracy i kadrami, a także w gastronomi i hotelarstwie, w administracji publicznej (BIP), w agencjach reklamowych oraz w zakładach opieki medycznej. Usługi urzędowe Możliwość korzystania z aplikacji on-line zapoczątkowały banki, które dały swoim konsumentom pełen dostęp do panelu zarządzania indywidualnymi pieniędzmi, zgromadzonymi na koncie bankowym. Chociaż początkowo samodzielna realizacja przelewów przez Internet budziło dużo kontrowersji, dziś niewielu przedsiębiorców obywa się bez tego rodzaju usług. W ślad za bankami ruszyły również urzędy państwowe, które umożliwiły petentom dokonywanie zgłoszeń rejestracyjnych czy przesyłanie formularzy urzędowych poprzez Internet i dziś E-urzędy cieszą się coraz większa akceptacją ze strony społeczeństwa. Oprogramowania rozrywkowe Umożliwiają one prawie nieograniczony dostęp do ogromnej bazy filmowej (VOD) czy muzycznej (MOD), praktycznie z każdego miejsca na świecie. Redukują także koszty związane za zakupem płyty CD albo DVD. Nie mniej popularne są internetowe gry komputerowe, które przewyższają swoich płytowych braci możliwością stałego komunikowania się między osobami grającymi.