Konto online jest znacznie tańsze w utrzymaniu od klasycznie zakładanego konta w placówce banku. Co więcej, posiadanie go powoduje, że wszystkie formalności związane ze skorzystaniem z kolejnego produktu bankowego, t.j. ubezpieczenie, lokata, kredyt, fundusz inwestycyjny czy debet, redukowane są do minimum i zwykle ograniczają się do zaledwie kilku kliknięć myszką. Ale, czy konta online są naprawdę takie korzystne? By założyć konto online, potrzeba jedynie parę kliknięć myszką. Później to już bank dba o kontakt z konsumentem. Każdej osobie, chcącej założyć prywatne konto, zazwyczaj przydzielany jest konsultant bankowy, którego zadaniem jest finalizacja potrzeby konsumenta. Później, umowa rachunku i karta płatnicza dostarczane są kurierem do domu nowego użytkownika usług. Ponadto, robi to na koszt banku. Nie traci się więc czasu na dojazd do placówki banku i stanie w kolejce do doradcy. Nie wypełnia się też całego mnóstwa dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy z bankiem. Wystarczy jedynie podpisać jeden z egzemplarzy umowy i oddać kurierowi, który dostarczy go z powrotem do banku. Konto tradycyjne czy internetowe? Niemal wszystkie tradycyjne banki udostępniają swoim konsumentom dostęp do indywidualnego czy firmowego rachunku poprzez Internet. Klienci placówek bankowych też mogą więc samodzielnie robić wszystkie operacje płatnicze. W zasadzie, korzystanie z kanału internetowego do konta tradycyjnego, otwieranego w placówce banku a konta otwieranego przez Internet nie różni się niczym. Rożnicę widać tylko w cenie. Banki internetowe nie potrzebują zatrudniać pracowników przyjmujących i realizujących operacje płatnicze użytkowników, nie potrzebują także tylu jednostek bankowych i oddziałów. Przekłada się to na atrakcyjniejsze warunki posiadania konta. Przeważnie prowadzeni konta internetowego jest całkowicie bezpłatne. Niejednokrotnie też, przelewy są dużo tańsza niż w tradycyjnych przy tradycyjnym koncie. Zobacz też:
przelicznik brutto na netto