Szybko zmieniające się reguły rządzące rynkiem on-line, rodzą potrzebę zmian w firmach nastawionych na sukces, ponieważ jedynie przedsiębiorcy otwarci na rozwój technologiczny, zwiększą swoje szanse na postrzeganie ich jako przywódców na internetowym rynku. Co więcej, przez swoją innowacyjność zaczną wyróżniać się wśród firm konkurencyjnych.

Pojęcie marketingu internetowego przedstawia używanie Internetu w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr albo usług. Na marketing internetowy składa się tzw. blog marketing, reklama banerowa, optymalizacja stron, reklama 'pay per click', affiliate marketing, email marketing, product marketing, buzz marketing, reklama interaktywna , jak również blogowanie.

Pay per click - zapłać za kliknięcie
To rodzaj reklamy internetowej, w której istotną role odgrywa płatność za kliknięcie w baner albo link, a nie za jego wyświetlenie. Zleceniodawca reklamy, płaci za każdego użytkownika, który za pomocą banera przejdzie do strony produktu.

E-mail marketing
Marketing mailowy wykorzystuje pocztę elektroniczną jako podstawowe narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy lub organizacji, budowę lojalności konsumenckiej, a także sprzedaż. Natomiast najczęściej stosowanymi jego narzędziami są: biuletyny wewnętrzne, newslettery firmowe, dzienniki elektroniczne , a także reklamy w wiadomościach mailowych.

Reklama banerowa
jest to wykorzystanie elementów graficznych, na przykład flashy, animacji, gifów, obrazków, haseł do przekierowania na inna stronę www reklamodawcy, zdjęć. Reklama banerowa jest jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin marketingu internetowego, a zarazem najciekawszą formą reklamy internetowej. Umożliwia duże możliwości twórcze jej aranżerom. Dodatkowo, banery są zlokalizowane w różnych częściach strony www, przy czym te które najbardziej rzucają się w oczy, są najefektywniejsze.