Konkurs Społeczny StartUp, organizowany przez Fundację Ashoka skierowany jest do przedsiębiorstw społecznych, które mają nowy, nieoczekiwany i skuteczny pomysł na stary, skomplikowany i bolesny problem społeczny. Wybranych zostanie 10 najlepszych pomysłów i przedsiębiorstw.
Kto może wziąć udział w Konkursie Społeczny StartUp
Do konkursu mogą się zgłosić zarówno istniejące już przedsiębiorstwa społeczne, jak i te, których założenie jest dopiero planowane. Kryterium numer jeden jest innowacyjność pomysłu oraz jego realizacja. Co ważne, pomysł ten ma być czymś zupełnie nowym na polskim rynku. Kolejnym wymaganiem jest przyczynienie się przez zgłoszone przedsiębiorstwa do rozwiązywania lub minimalizowania skutków określonego problemu społecznego.
Społeczny StartUp - najważniejsze terminy
Zgłoszenia są przyjmowane do 15 maja 2015 roku. Aby zgłosić przedsiębiorstwo, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i określić kategorię, do której zgłaszana jest firma. Zespół ekspertów wydaje rekomendacje w terminie do 25 maja 2015 roku, a Rada Konkursu wybiera laureatów Konkursu w terminie nieprzekraczalnym do 15 czerwca.
Co dla wygranych Społecznego StartUpu
Laureaci otrzymają pełne wsparcie z ekspertami oraz specjalistami w ich dziedzinie. Podzielą się niezbędną wiedzą z przedsiębiorcami, pomogą opracować plany i działania i przygotować się do działalności rynkowej. Podzielą się take wiedzą z zakresu modeli biznesowych, tworzenia business planów, budowania procesów w organizacji oraz mierzenia wpływu, raportowania oraz pozyskiwania inwestorów. Laureaci otrzymają także nagrodę finansową - 3640 euro. Będą mogli się także ubiegać o dodatkową nagrodę specjalną w wysokości 5000 euro.